luni, 17 iulie 2017

PARFAIT VEGAN DE ZMEURA


Aceasta reteta este absolut delicioasa, pur si simplu iti va face vara mai frumoasa!
“It will blow your mind”, sau mai bine zis, iti va face papilele gustative sa explodeze de placere :)

Partea si mai buna este ca se face extrem de usor, oricine poate sa o faca, iar apoi rezultatul este spectaculos. Este practic cea mai buna inghetata pe care am mancat-o nu doar vara aceasta, ci probabil in toata viata mea :) Si am numit-o “parfait” pentru ca este pufoasa ca o spuma...ca un vis...un mousse de zmeura inghetat, o nebunie!

Ai nevoie doar de 4 ingrediente:
  • aquafaba (zeama de la o conserva de naut);
  • zahar (preferabil pudra) cam 4-5 linguri;
  • esenta de vanilie;
  • zmeura aprox. 100 g.

Aquafaba este “descoperirea secolului”, cel putin pentru veganii tributari gusturilor dulci din copilarie. Desi suna foarte exotic, nu este altceva decat apa in care a fiert nautul, sau zeama dintr-o conserva de naut. Teoria spune ca rezultatele ies la fel de bune si cu apa in care a fiert fasolea sau mazarea (vorbim obligatoriu de leguminoase), filtrate bine. Eu m-am multumit pana acum sa incerc zeama din conservele de naut boabe din comert, nu de alta, dar nu am niciodata rabdare sa fierb nautul acasa.

Deeeci, se scurge o conserva de naut, iar aceasta apa se bate cu mixerul la turatie inalta pana se transforma intr-o spuma identica cu cea de albus. Si se va transforma, garantat! Posibil sa dureze un pic mai mult pana ajunge la consistenta dorita decat albusurile, insa spuma rezultata arata si se comporta la fel. Iar o data batuta spuma, gustul de naut nu se mai simte.

Dupa ce am batut spuma tare, adaugam esenta de vanilie (e total optionala, am folosit-o mai mult ca asigurare ca nu se va simti niciun pic de gust sau miros de naut), si zaharul pudra. 
“Of course, my horse”, nu am avut zahar pudra in casa, asa ca am rasnit niste zahar bio in rasnita de cafea. Clar, nu sunt o adepta a zaharului! Insa aquafaba nu suporta niciun alt indulcitor, pentru ca altfel se lasa cu brio toata spuma noastra, se lichefiaza imediat. Am facut asadar un compromis, folosind zahar bio.
Incorporam treptat ingredientele, continuand sa batem cu mixerul. La final adaugam zmeura, pasata un pic cu furculita cat sa se desfaca fructele intregi, si scursa un pic de zeama. Reiese o spuma omogena, roz, pufoasa, aromata si delicioasa.



Am pus totul la congelator si dupa cateva ore, rezultatul a fost spectaculos. Parca nici nu ma asteptam sa iasa asa buna si perfecta! Ce e minunat este ca, fata de alte inghetate vegane, aceasta se comporta la fel ca una scumpa de la magazin, adica ramane fina si pufoasa chiar si dupa ce am scos-o din congelator si am bagat-o inapoi de mai multe ori, pastrandu-si aspectul si calitatile.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...