vineri, 19 iulie 2019

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style


     
     
          Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelor. Noua, cel putin pentru mine, o placuta surpriza cauzata de intalnirea papilelor mele gustative cu textura fina si cremoasa, delicata si suculenta a INIMILOR DE PALMIER, caci despre ele era vorba.
Am gasit un borcan dragalas si atragator pe raftul de specialitati exotice din Carrefour, asa ca am zis sa incerc, tot asa cum alta data am incercat mugurii de bambus. As putea spune ca noua experienta a fost chiar surprinzator de placuta. Din start, ador tot ce e exotic – si daca mai e si vegetal, e cu adevarat perfect.



Ce trebuie sa va spun este ca recoltarea inimilor de palmier presupune o munca foarte indelungata si laborioasa, iar recoltarea lor in exces poate duce la moartea arborelui. De aceea, pretul pe care l-am platit la raft (aproximativ 11 lei) mi s-a parut modic si simbolic pentru o asemenea delicatesa, si promit sa nu cumpar prea des, decat daca pe eticheta scrie ca provine din agricultura sustenabila.
Acestea fiind zise, dupa ce timp de cateva zile pur si simplu le-am mancat simple sau ca garnitura langa o alta mancare mai consistenta, astazi am incropit o salata aperitiv, “fully loaded” si in stil exotic.



INGREDIENTE:
-          2 inimi de palmier, feliate;
-         1 castravete cornichon, feliat;
-          2-3 linguri de boabe de fasole rosie, gata fiarta si scursa; (alterativ puteti inlocui cu naut)
-          1 legatura de patrunjel verde, tocat;
-          1-2 linguri de masline kalamata naturale, fara samburi;

EXTRA:
-          1-2 lingurite de seminte de in;
-          1-2 linguri de seminte de canepa decorticate;
-          1-2 linguri de seminte de dovleac crude

TOPPING:
-          Mustar frantuzesc sau simplu, dupa gust;
-          Ulei de masline extra-virgin;
-          Sare, piper, ierburi aromatice de Provence;

Am garnisit cu o mana de germeni de lucerna, cateva nuci si un motz de pasta de ardei iute, asa ca pentru cunoscatori 😊


Avem in aceasta magica salata atat o cantitate rezonabila de proteina vegetala, din mai multe surse, cat si un aport de grasimi nesaturate, dar si fibra din belsug. Este deopotriva satioasa dar si racoritoare, perfecta pentru o zi de vara cu foame mare, dar nu numai pentru vara, desigur.

Va doresc pofta buna (sau spor la cumparaturi), apoi succes in gasirea aromelor perfecte pentru voi si curaj la improvizat, 
pentru ca 
          gustul perfect 
                    nu se gaseste din carti si din retete, 
                              ci fiind acolo in bucatarie cu toata fiinta, 
                                        simtind texturile, aromele, si lasand papilele gustative sa graiasca!




Daca ti-a placut articolul, da-ne un LIKE sau impartaseste-l cu prietenii!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...