joi, 30 martie 2017

NEGRESE / BRIOSE (vegane, fara gluten, fara cacao)


Ca si cum nu era clar, am fost intotdeauna o impatimita a dulciurilor. Deci, si in varianta vegana am ramas tributara gusturilor bune de demult. 
Reteta aceasta de negrese (sau briose, pentru ca le-am copt in forma de briose) este una dintre cele mai bune sau poate chiar cea mai buna prajiturica vegana pe care am facut-o pana acum, si de asemenea extrem de simplu de facut! 

Intregul proces de preparare dureaza maxim 15 minute, iar timpul de copt este de aproximativ 25 de minute.

Ce are bonus aceasta reteta fata de varianta clasica a prajiturilor cu faina, este faptul ca are foarte multa proteina si destul de putini carbohidrat, iar indicele glicemic este decent. Poate fi deci degustata cu incredere si de catre persoane cu probleme ponderale sau in cursul antrenamentelor sportive, pentru ca va sustine masa musculara.

   Ingrediente:
  • 1 cana caju;
  • 1 cana lapte vegetal;
  • 2 linguri unt de arahide;
  • 2 linguri sirop agave;
  • 2 linguri ulei de cocos (topit);
  • 2 linguri nuci macinate;
  • 2 linguri faina de roscove;
  • 2 lingurite cu varf de amidon;
  • 1 lingurita praf de copt;
Optional:
  • 2 linguri susan;
  • 2 linguri seminte de canepa decojite.

Prepararea este foarte simpla: prima oara punem in blender caju si laptele, si lasam pe viteza inalta pana se formeaza ca o smantana, apoi adaugam toate celelalte ingrediente si amestecam in continuare la viteza mica. Sau, dupa ce s-a pasat bine caju-ul, putem scoate compozitia intr-un vas, si sa continuam amestecarea ingredientelor cu o furculita. Eu am preferat sa las si ceva nuci mai intregi, pe care le-am adaugat la sfarsit, doar putin maruntite, si sa adaug apoi susanul si semintele de canepa, pentru a avea o textura mai “crunchy” (crocanta).



 Gustul deosebit de bun este dat de untul de arahide!


Preincalzim cuptorul la treapta inalta cca 15 min in prealabil. Punem din compozitie intr-o tava tapetata cu hartie de copt, sau in formele de briose cu hartie de copt. Vom da la cuptor pentru aproximativ 20 de minute (maxim 25), lasand focul la treapta medie sau chiar mica, intrucat compozitia se poate arde foarte usor pe fund. La copt, volumul compozitiei se va dubla. 

Eu am folosit formele de briose, si in fiecare am pus cate o lingura plina din compozitie. Mi-au iesit astfel 11 briose pufoase.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...