sâmbătă, 28 octombrie 2017

MUSACA VEGANA

Ramasesem in pana de inspiratie, nu mai stiam ce sa mai gatesc, si mi-a venit in cap cuvantul “musaca”. Mi-am zis bine, cu cartofii rezolv, dar de carne tocata nici nu poate fi vorba. Am rumegat peste noapte gandul si dimineata mi-a venit ideea urmatoarei retete, in varianta vegana bineinteles, mai sanatoasa si mai echilibrata din punct de vedere nutritional.

In primul rand, veti avea nevoie de un vas care sa poata fi bagat in cuptor, cum ar fi un vas din sticla termorezistenta sau o cratita emailata.


Pentru reteta mea am folosit:
  • 3 cartofi medii/mari, fierti intregi pana cand intra o scobitoare in ei;
  • 3 cepe, taiate fideluta si calite in apa+ulei+un praf de sare, pana ceapa devine sticloasa-aurie;
  • o cana linte rosie, fiarta si scursa de apa;
  • o vanata potrivita, feliata rondele.

Cartofii, dupa ce au fiert, se feliaza rondele, si se aseaza pe fundal vasului, felie langa felie, completand locurile goale cu bucatele mai mici de cartof, astfel incat sa iasa un strat uniform.


La mijloc, in loc de traditionala carne tocata, vom pune ceapa amestecata cu lintea fiarta, la care adaugam ce condimente ne plac noua, sare, piper, ierburi aromate.

Ceapa cu linte si mirodenii

O turnam peste cartofi, si o intindem uniform

Stratul de deasupra va fi format din rondelele de vanata, asezate una langa alta, si la fel ca la primul strat, vom completa locurile goale dintre felii cu bucatele mai mici, ca sa iasa un strat complet.


Asezate ingredientele astfel in vas, le vom da la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, nu inainte de a acoperi vasul cu o folie de aluminiu sau cu capacul potrivit. Daca vi se pare ca amestecul este prea uscat, puteti adauga putina apa si/sau ulei cu diverse mirodenii, insa nu prea multa, pentru ca vrem sa iasa o mancare consistenta, nu zemoasa.

Dupa cele cca. 30 minute, scoatem vasul din cuptor, dam la o parte capacul sau folia de aluminiu (al carei rol a fost sa mentina umezeaza in interiorul vasului, astfel incat si rondelele de vanata cruda sa se gateasca la abur), si vom adauga toppingul final, format din:

- 2/3 cana lapte cocos*, o lingura pasta tomate, si 2 linguri fulgi de drojdie inactiva.

Mentiuni:
  • in varianta clasica, toppingul este alcatuit din smantana cu oua batute, sau aventual niste branza sau cascaval razuit, care se topesc la copt. Fiind insa un preparat vegan, am inlocuit gustul de branza cu fulgii de drojdie inactiva, consistenta smantanii cu laptele de cocos gras de la conserva. Si pentru un plus de savoare si gust am adaugat o lingura de pasta de tomate, care e si usor sarata.
  • Laptele de cocos pe care-l folosim este cel care se vinde la conserva, cu grasime aprox. 18%, si are consistenta ca o smantana.
  • Pasta de tomate poate fi inlocuita cu succes cu bulion de casa, care, fiind mult mai lichid, va cere sa scadeti cantitatea de lapte de cocos folosit.
  • Cantitatea de sos pentru topping pe care dorim sa o turnam la sfarsit este aproximativ o cana. Vrem sa obtinem un finish aspectuos si apetisant, nu vrem sa imbaiem mancarea :))

Acestea fiind zise, turnam uniform toppingul peste stratul de vinete, si bagam inca o data la cuptor vasul, pana ce incepe sa se rumeneasca usor deasupra (vreo 10 minute).

Dupa ce se racoreste putin, se serveste cu pofta si buna-dispozitie!


NOTA: Daca preferati, puteti folosi doar cartof, sau doar vanata, atat pentru stratul de jos, cat si pentru stratul de sus, pentru un gust mai unitar. Eu am preferat sa folosesc si cartofii si vanata pentru o savoare deosebita :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...