vineri, 20 octombrie 2017

SPAGHETE CARBONARA vegane, fara gluten si fara lactoza :)


Pentru aproximativ 3 portii aveti nevoie de:
  • 300 g spaghete
  • 350-400 g ciuperci
  • 1-2 cepe;
  • lapte de cocos (la conserva)* - 300 ml;
  • fulgi de drojdie inactiva – 2 linguri;
  • 3-4 catei usturoi
  • apa si cateva linguri de ulei pentru calit;
  • sare si piper dupa gust.

Pentru ca la noi in casa nu se consuma gluten, eu am folosit paste din faina de porumb. Apa in care vor fierbe pastele (aproximativ 1 – 1,5 l) se pune la fiert cu o lingurita de sare. Cand apa clocoteste, se adauga pastele, si mai mestecam din cand in cand ca sa verificam daca nu se lipesc. Le lasam sa fiarba conform indicatiilor de pe pachet (in cazul meu timpul de fierbere a fost de 8-9 minute). Dupa ce au fiert timpul indicat, le mai lasam cu capac inca 5-10 minute sa se umfle un pic. Se strecoara apoi intr-o sita si se trec pe sub jet de apa rece, pentru a ramane “curate” si “al dente” asa ca la restaurant.


Ceapa am curatat-o, am tocat-o fideluta, si am calit-o intr-o tigaie adanca, cu o cana de apa si 2-3 linguri ulei si un praf de sare, pana s-a inmuiat si a devenit aurie. (Metoda de calire cu apa+ulei e mai dietetica decat cea de prajire in baie de ulei).

Ciupercile le-am curatat, spalat si feliat in bucatele de cca 0,5-1 cm, dar le puteti felia sau toca dupa preferinte. Eu am folosit ciuperci proaspete champignon, dar reteta iese la fel de gustoasa si cu ciuperci de la conserva. Le-am calit la fel ca si pe ceapa, intr-o tigaie inalta, cu o cana de apa si 2-3 linguri ulei plus un praf de sare. Cand ciupercile au fost aproape gata (adica a scazut apa si ciupercile au inceput sa se rumeneasca usor), am adaugat si cateii de usturoi tocati foarte marunt (nu vreau sa se simta pregnant gustul de usturoi, ci vreau doar sa dea o aroma bogata produsului final), si mai amestecam pe foc cam 2 minute.

Sosul din lapte de cocos, cu ciuperci, ceapa si usturoi, inainte de a adauga pastele.

Am adaugat apoi ceapa calita peste ciupercile cu usturoi, si tot acum am adaugat toata cantitatea de lapte de cocos si fulgii de drojdie inactiva (fulgii de drojdie, impreuna cu sosul din lapte de cocos, dau o aroma asemanatoare branzei), amestecand pe foc inca vreo 2 minute pana s-au omogenizat toate ingredientele si au capatat un gust unitar. Am stins focul si am amestecat cu pastele care s-au scurs intre timp.

Se poate servi ornat cu frunze de patrunjel proaspat, oregano sau busuioc.

Pofta buna!

  • nota: este vorba despre acel lapte de cocos gras si dens, (a nu se confunda cu laptele de baut!), specific bucatariei thailandeze, cu cca. 18% grasime, care se vinde la conserve de 300-400 ml. Il puteti gasi in raioanele de produse exotice din marile magazine sau in magazinele online de produse naturiste. Acest tip de lapte gras poate inlocui cu succes smantana in unele preparate vegane. Gustul efectiv de cocos este foarte vag, si de aceea se poate folosi cu succes atat in preparate dulci, cat si in preparate sarate.



2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Fulgii de drojdie inactiva se topesc in sosul din lapte de cocos si dau o aroma asemanatoare branzei.

      Ștergere

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...