luni, 17 iulie 2017

CHEC VEGAN CU CACAO SI BANANE



Ceva dulce e mereu binevenit, indiferent de anotimp, mai ales daca e si sanatos si usor de facut!
Pentru acest chec aveti nevoie de:

  • 2 banane coapte;
  • 1 avocado copt;
  • 2 linguri cacao neagra (sau faina roscove);
  • 4 linguri indulcitor natural;
  • esente dupa preferinte (vanilie, rom);
  • optional: stafide, cam 2 linguri;
  • faina alba universala sau amestec de faina fara gluten (aprox. 100-150 g);
  • 1 lingurita praf de copt


Mod de preparare:
Pasam bine cele doua banane cu o furculita, pana devin pasta. Procedam la fel si cu avocado. Acestea vor inlocui cu succes oul din compozitia checului, legand foarte bine aluatul. Adaugam cacaoa sau faina de roscove, indulcitorul (eu am folosit sirop de agave), esentele si stafidele inmuiate bine in prealabil.
Pentru ca mi-era dor de gustul stafidelor in rom, cele 2 linguri de stafide le-am inmuiat in putina apa cu o lingura de rom, timp de aproximativ 2 ore inainte de prepararea checului, pentru a-si trage aroma.
Vom amesteca totul cu faina preferata. Fiindca evit faina alba din principiu si mai ales faina de grau cu gluten, mi-am facut un amestec din faina de orez cam 4-5 linguri, la care am adaugat inca 2 linguri de amidon din cartofi, pentru a rezulta un aluat cat mai fin si care sa creasca bine (faina de orez este mai grea si nu se leaga foarte bine, de aceea am folosit amidonul pentru a face aluatul mai pufos si mai fin). Ne asiguram ca va iesi pufos daca adaugam si o lingurita de praf de copt.
Toata compozitia o lasam in cuptorul preincalzit la foc mediu, pentru aproximativ 30 de minute.

Inainte de a-l taia, asteptam mai intai sa se raceasca bine, cat e cald se sfarama destul de usor.  Rezista apoi foarte bine la temperatura camerei chiar si doua saptamani, pastrandu-si prospetimea. Desi nu cred ca va apuca a doua zi :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...