miercuri, 19 iulie 2017

MINI "FRITTATAS" CU LEGUME (Briose vegane aperitiv)



Va provoc la o reteta nu doar savuroasa, ci si sanatoasa. Stiti, gurile rele ii intreaba pe vegani “de unde-si iau proteinele?”...si inca o data, imi propun sa va ofer o sugestie de meniu care atinge acest subiect.

Este o reteta care merge savurata atat la micul dejun, cat si la mesele principale, si la fel de bine va poate incununa masa pe care o dati pentru prietenii vostri, chiar si la o ocazie speciala, pentru ca aspectul este unul deosebit, iar gustul pe masura.

In acelasi timp este atat de simpla, ca pana si un copil o poate prepara.

Singura necesitate fara de care aspectul preparatului nostru nu va mai fi la fel este o tava speciala cu forme pentru briose. Dar, cei care nu detineti asa ceva, nu disperati, sunt convinsa ca iese de minune si intr-un vas obisnuit de copt, poate intr-o forma de chec sau intr-un vas din sticla termorezistenta.


Sa vedem asadar despre ce este vorba!

Vorbim despre proteina din naut, una dintre cele pe care (eu, cel putin) le asimilez foarte bine, si care nu-mi creeaza probleme digestive. De asemenea, gustul si consistenta pe care le poate lua o mancare pe baza de faina de naut, caci despre ea este vorba, vor semana foarte mult cu gustul si consistenta unor preparate pe baza de oua. Recomand acest preparat usor si pufos, dar plin de proteina si gustos, in special persoanelor care duc o viata activa, chiar sportivilor sau celor care fac activitate fizica sustinuta si se preocupa de masa lor musculara.
Este foarte satios, dar in acelasi timp dietetic si potrivit atat tinerilor, cat si varstnicilor, putand constitui un mic dejun consistent pentru copiii care merg la scoala, dar poate fi si o cina deosebita in familie.


Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de:
  • legume la alegere, minim 3 feluri, preferabil in culori diferite - cam doua cani;
  • faina de naut, aproximativ o cana;
  • apa, aproximativ o cana;
  • sare, piper si alte condimente dupa gust;
  • o lingurita praf de copt;
  • putin ulei pentru uns tava de copt, sau hartie de copt;
  • optional: 1-2 linguri de drojdie nutritionala inactiva (pentru un gust usor apropiat de cel al branzei)
Eu am avut la dispozitie: 

- o ceapa mare, 
- o jumatate de vanata cu tot cu coaja, 
- un ardei gras si 
- 3 ciuperci champignon proaspete. 

Toate legumele le-am spalat, curatat si taiat in cubulete de aproximativ jumatate de centimetru. Le-am pus apoi intr-o tigaie adanca cu o lingura de ulei si putina apa, timp de maxim 10 minute, pana ce au scazut si s-au inmuiat binisor, si au inceput sa se rumeneasca delicat. Putet adauga condimente dupa gustul si preferinta voastra (eu am adaugat o lingura de “Amestec de rosii cu usturoi si busuioc” de la BioSano), putina sare si un varf de lingurita de piper cayenne (acest piper special are rolul de a accelera metabolismul!).


Cat au stat legumele pe foc, am preparat “omleta” din faina de naut, apa si condimente (de data aceasta am folosit o lingurita de boia dulce, sare si putin piper negru obisnuit). Am batut amestecul cu mixerul, pentru a nu ramane cocoloase in aluat, si am adaugat si 2 linguri de drojdie inactiva si lingurita de praf de copt (aceasta va face mini-briosele noastre sa creasca si sa fie pufoase, altfel aluatul va ramane compact si cu textura umeda la mijloc).

Am “montat” apoi mini-briosele in cupele cu forma speciala: am pus in fiecare cate o lingura plina de legume (dupa ce le-am scurs bine in prealabil), si am turnat deasupra din amestecul nostru de “omleta”, pana au iesit 12 cupe umplute uniform. Va sfatuiesc sa nu le umpleti pana sus, sa mai lasati o margine goala, pentru ca aluatul va creste oricum si va umple formele.

Am lasat apoi tava in cuptorul preincalzit, la foc mediu, timp de aproximativ 30 de minute.



Rezultatul il puteti vedea si singuri, micile “frittata” arata grozav, iar gustul e pe masura. Le-am servit cu o salata verde alaturi, pentru aportul de fibra, si va marturisesc ca a fost o masa pe cat de savuroasa, pe atat de satioasa.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SALATA "FULLY LOADED" - Exotic Style

                      Dragii mei, nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi cea mai noua descoperire culinara din domeniul vegetalelo...